Ο άνθρωπος φαίνεται ότι με κάποιο τρόπο παθιάζεται να απαξιώνει κάθε τι δημόσιο! Όταν ανέλαβε υπουργός Ενέργειας (αλλά φυσικά και πριν, στην αντιπολίτευση) με κάθε τρόπο απαξίωνε τη ΔΕΗ και τον δημόσιο χαρακτήρα της. Το έκανε παλιότερα και με την Ολυμπιακή, μέχρι που την πούλησε!
Πήγε στη ΔΕΘ και έβγαζε διαφημιστικές φωτογραφίες για ιδιωτικές εταιρείες ενέργειας!
Τώρα που εκ των πραγμάτων, προκειμένου να μη φορτωθεί την αποτυχία του έργου του καλωδίου διασύνδεσης Κρήτης- Αττικής και, κατά συνέπεια, την πρόκληση των ενεργειακών μπλακ άουτ στην Κρήτη, αναγκάστηκε να αλλάξει πολιτική και να δεχτεί να προχωρήσει το έργο ως εθνικό, χωρίς την εμπλοκή της προστατευόμενης από τη ΝΔ κυπριακής ιδιωτικής εταιρείας EuroAsia, που εκβίαζε να πάρει το έργο, χωρίς να έχει αποδείξει την τεχνολογική και οικονομική της επάρκειας, αρχίζει το ίδιο τροπάρι!
Πρώτα ο ίδιος και η ΝΔ χαρακτήριζαν “σκανδαλώδη” την επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να προχωρήσει τη μεγάλη διασύνδεση ως εθνικό έργο, χωρίς την EuroAsia.
Δείτε: Πώς η ΝΔ υπονομεύει και το καλώδιο Κρήτη- Αττική, στηρίζοντας τα συμφέροντα ιδιωτικής εταιρείας!
Τα fake news της διαπλοκής: Πώς ανακάλυψαν… «κυβερνητικό σκάνδαλο» στο καλώδιο της Κρήτης! (εικόνες)
Τελικά, ως κυβέρνηση αποδέχτηκε ότι η μόνη επιλογή ήταν αυτό που είχε καταγγείλει ως “σκάνδαλο”.
Τώρα που έκανε κυβίστηση και δέχτηκε τον μονόδρομο της επιλογής ΣΥΡΙΖΑ, άρχισε να απαξιώνει την ίδια την πολιτική επιλογή που έκανε, χαρακτηρίζοντας “αναγκαίο “κακό” την υλοποίηση του τμήματος Αττική-Κρήτη ως εθνικού έργου! «Δυστυχώς δεν κατέστη εφικτό να παραμείνει η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής στο ευρύτερο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Με άλλα λόγια, δυστυχώς δεν κατέστη εφικτό να υπάρξει η εμπλοκή της EuroAsia…
“Καταβάλαμε πολύ μεγάλη προσπάθεια μέσα στο καλοκαίρι για να υλοποιηθεί ως ενιαίο project. Λίγες ημέρες μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου ο Πρωθυπουργός κι εγώ επισκεφθήκαμε την Κύπρο και συζητήσαμε το θέμα με την πολιτική ηγεσία της χώρας. Μέσα στο Σεπτέμβριο, η προσπάθεια αυτή εντατικοποιήθηκε ακόμα περισσότερο. Με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Ενέργειας κ. Γεράσιμου Θωμά, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανέλαβε διαμεσολαβητικό ρόλο και ενθάρρυνε την διενέργεια συζητήσεων, για έναν ολόκληρο μήνα, μεταξύ της κυπριακής εταιρείας Euroasia Interconnector, του ΑΔΜΗΕ που διαχειρίζεται το Δίκτυο Μεταφοράς της Ελλάδας και του αντίστοιχου ΑΔΜΗΕ του Βελγίου, του Elia που εκδήλωσε ενδιαφέρον για το project σε συνεργασία με την Euroasia Interconnector», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.
Αλλά, δυστυχώς…
Μάλιστα αυτή την απίστευτη δήλωση την έκανε στην Κύπρο, απευθυνόμενος – προφανώς- στο “ακροατήριο” της κυπριακής ιδιωτικής εταιρείας, κλείνοντας το μάτι στην εμπλοκή της στο μεγάλο έργο, σε επόμενη φάση. Άλλωστε οι πληροφορίες, που δεν έχουν διαψευστεί, αναφέρουν ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επιθυμεί διακαώς την είσοδο της EuroAsia στο project. Και μάλιστα, λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία για την επιλογή της κυβέρνησης σε σχέση με το αν το έργο θα προχωρήσει ως εθνικό ή ως κοινού ενδιαφέροντος στο πλαίσιο της ΕΕ (PCI), το Μέγαρο Μαξίμου οργάνωνε ολονύκτιες συσκέψεις, μήπως και βρεθεί τρόπος συμμετοχής της EuroAsia στο project από τώρα.
Αυτό τελικά ήταν ανέφικτο καθώς οποιαδήποτε διαφορετική επιλογή από αυτήν του έργου ως εθνικού, θα τίναζε στον αέρα όχι μόνο τη διασύνδεση, αλλά και την ενεργειακή ισορροπία της Κρήτης από το 2023 και μετά, όταν και προβλέπεται να λειτουργήσει το έργο του μεγάλου καλωδίου.
Φυσικά η συμμετοχή της EuroAsia δεν αποκλείστηκε σε επόμενο χρόνο. Κι αυτό, με βάση και τις επιθυμίες Μητσοτάκη, ήταν το μήνυμα της παρέμβασης Χατζηδάκη στην Κύπρο. Στόχος τώρα είναι να βρεθεί τρόπος εμπλοκής της κυπριακής εταιρείας στον δημόσιο φορέα υλοποίησης του καλωδίου, την “Αριάδνη”. Και πιθανώς αυτό σημαίνει ότι ένα μέρος του φορέα θα πωληθεί (ή τέλος πάντων θα δοθεί) στην EuroAsia προκειμένου να έχει με τέτοιο τρόπο εμπλοκή στο έργο.